۵۰ درصد از جاده‌های اصفهان مشکل زیرساختی دارد

۵۰ درصد از جاده‌های اصفهان مشکل زیرساختی دارد

 اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد از جاده‌های این استان دارای مشکل جدی زیرساختی است.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد روز یکشنبه در نخستین همایش آموزشی- ترویجی «نقش کیفیت رویه آسفالت در ارتقاء ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات رانندگی»، در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: وضعیت کنونید جاده‌های استان‌های محروم از جمله ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان خیلی بهتر از اصفهان است.

وی ادامه داد: بیشتر اعتبارات نگهداری و مرمت راه‌ها به سمت استان‌های محروم و کمتر برخوردار کشور سوق پیدا می‌کند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: بودجه‌ خوبی از طرف سازمان شهرداری‌های کشور برای زیرساخت جاده‌های برون و درون شهری استان‌های محروم اختصاص پیدا می‌کند اما وضعیت جاده‌های اصفهان بدلیل داشتن لقب «استان برخوردار» مناسب نیست و این دیار با کمبود اعتبار مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز روشنی برای ارتقاء وضعیت جاده‌های استان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت وجود ندارد و نباید منتظر تخصیص بودجه‌های دولتی باشیم بلکه باید با کمک بخش خصوصی، راهکارهایی برای استانداردسازی جاده‌های استان پیدا کنیم.

وی بیان کرد: اصفهان همیشه در زمینه تصادفات و تلفات جاده‌ای نوروزی جزو استان‌های بالای جدول قرار داشت اما با توجه به نرخ کاهش تلفات جاده‌ای این استان در نوروز امسال جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفت که برای ما نوعی رکورد محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: راهکارهای بسیاری برای ایمن کردن سفر وجود دارد که باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه توقف و استراحت رانندگان در اقامتگاه‌ها در طول سفر انجام شود.

وی تصریح کرد: وضعیت دوربین‌های نظارت‌های تصویری درون شهری و بین راهی در استان اصفهان نیز باید مورد بازنگری و توجه جدی قرار گیرد.

جمالی‌نژاد یادآور شد: سفرها در گذشته بلندتر و حدود یک هفته تا ۱۰ روز بود اما در زمان حاضر بدلیل کیفیت و نوع خودروها به ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

وی با اشاره به هدفگذاری برای کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای طبق برنامه هفتم توسعه گفت: با تدابیر اتخاذ شده، میزان تلفات جاده ای کاهش چهار درصدی یافته است اما هنوز در وضعیت خوبی قرار نداریم و هر کسی باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کند.

۵۰ درصد از جاده‌های اصفهان مشکل زیرساختی دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز در این همایش گفت: بطور متوسط روزانه یک میلیون و۳۰۰ هزار تردد در محورهای اصلی و مجهز به تردد شمار استان ثبت می‌شود که با توجه به این حجم بالا باید این خطه فراتر از دیگر استان‌های کشور مورد توجه قرار بگیرد.

فرزاد دادخواه با بیان نقش ملی این استان در حمل و نقل کشور افزود: اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی حمل و نقل کشور در همسایگی ۹ استان قرار دارد و دارای بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است.

وی با اشاره به جابه‌جایی سالانه ۶۰ میلیون تُن بار در سطح استان اصفهان اظهار داشت: بدلیل وجود صنایع بزرگی نظیر فولاد مبارکه و ذوب‌آهن، شهرک‌های صنعتی متعدد و بیش از یک هزار معدن فعال، حجم زیادی از بار کشور در این استان حمل می‌شود که در بعضی موارد با تخلف‌هایی از جمله حمل بار با تُناژ اضافه همراه بوده و خسارت شدیدی به رویه راه‌های استان وارد کرده است.

۵۰ درصد از جاده‌های اصفهان مشکل زیرساختی دارد

به گزارش ایرنا، نخستین همایش آموزشی- ترویجی نقش کیفیت رویه آسفالت در ارتقاء ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات رانندگی به مناسبت هفتم اردیبهشت به‌عنوان «روز ایمنی حمل و نقل» در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست را در مجموع تناژ حمل شده در اختیار دارد.

این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز ایران بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را در سطح کشور داراست.

 

 منبع خبر