حمایت از سینما و موسیقی را گسترش می‌دهیم/یافتن نقاط اشتراک جامعه کتابخوان و سینما و موسیقی

حمایت از سینما و موسیقی را گسترش می‌دهیم/یافتن نقاط اشتراک جامعه کتابخوان و سینما و موسیقی

 تهران- ایرنا- پلتفرم فیدیبو که به عنوان سکوی عرضه کتاب صوتی شناخته می‌شود، به تازگی وارد عرصه سینما و موسیقی نیز شده است؛ موضوعی که به گفته مدیرعامل آن، دور از ماموریت های فرهنگی آن نیست.

امیر بهدانی؛ مدیرعامل پلتفرم «فیدیبو»؛ بزرگترین سکوی عرضه کتاب صوتی که در چند ماه اخیر در زمینه سینما و موسیقی نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده است درباره این رویکرد جدید به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: فعالیت‌های فیدیبو در سالی که گذشت تنها محدود به کتاب و ادبیات نبود؛ چرا که معتقدیم فرهنگ و آگاهی تنها از منظر کتاب ایجاد نمی‌شود.

بهدانی ادامه داد: گام اول ما در توسعه فعالیت های فرهنگی حمایت از فیلم سینمایی «علت مرگ: نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار بود که پس از سه سال توقیف، امکان اکران گرفت. این فیلم در کنار فروش خوب در گیشه، توانسته نظر کارشناسان و منتقدان را جلب کرده و به عنوان بهترین فیلم اجتماعی اکران در ۱۴۰۳ شناخته شود که این موضوع نشان می دهد انتخاب اولیه ما برای ورود به سینما، انتخاب درستی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که حمایت فیدیبو از فیلم چگونه بوده است، توضیح داد: هم در زمینه تبلیغات محیطی و هم اکران‌های ویژه، اقدام کردیم.

بهدانی با تاکید بر اینکه «حمایت از این اثر سینمایی صرفا یک اتفاق نبود»، بیان کرد: حمایت‌های مشابه همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. البته سیاست فیدیبو در این مسیر، انتخاب آثار شایسته و ارزشمند سینمایی اجتماعی است که این امر توسط اتاق فکری متشکل از افراد کارشناس در زمینه سینما انجام می‌گیرد.

فیدیبو به حمایت از موسیقی فاخر ادامه می‌دهد

مدیرعامل فیدیبو همچنین درباره برگزاری کنسرت توسط این سکوی کتابخوانی که با گروه کامکارها کلید خورد، گفت: ورود به بازار موسیقی یکی دیگر از اقدامات فرهنگی فیدیبو در سال ۱۴۰۳ بود. فیدیبو در مجموعه کنسرت «کامکارها» به عنوان برگزارکننده، از تبلیغات تا مارکتینگ و حتی بلیت‌فروشی را برعهده داشت.

بهدانی درباره زمان برگزاری کنسرت کامکارها ادامه داد: دو اجرای نخست در ۲۲ و ۲۹ دی برگزار شد و در ادامه و به دلیل استقبال مخاطبان ۱۲ اسفند هم دو سانس کنسرت دیگر از کامکارها در هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: از آنجا که گروه کامکارها افتخار موسیقی کشورمان هستند، آن‌ها نیز به اعتبار برند فرهنگی فیدیبو پس از ۶ سال به برگزاری اجرای زنده رضایت دادند.

مدیرعامل فیدیبو تمایز این سکو با رقبای بازار برگزاری کنسرت و فروش بلیت را این‌طور عنوان کرد: تفاوت ما نسبت به سایر رقبا ارائه ۳۶۰ درجه محتواست؛ از فعالیت انبوه در فضای مجازی گرفته تا تبلیغات محیطی در سطح شهر، گوشه‌ای از تلاش‌های ما برای جلب رضایت کابران است. همچنین ۱۲ میلیون کاربر و میانگین بازدید روزانه ۳۰۰هزار نفری سایت فیدیبو سرمایه ای است که می تواند در اختیار سینما و موسیقی نیز قرار بگیرد. اعتقاد ما بر این است که کسی که در موقعیت اجتماعی امروز همچنان دغدغه کتاب و ادبیات دارد، احتمالا این سبک از موسیقی و سینمایی که ما به دنبالش هستیم، به روحیات او به عنوان یکی از کاربران فیدیبو نزدیک است پس ما در روی دیگر سکه، خدمات‌دهی به کاربران فعلی خود را نیز متنوع‌تر کرده‌ایم ضمن اینکه مخاطبان جدید نیز به بازار کتاب افزوده خواهیم کرد.

امیر بهدانی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۴ نیز برگزاری کنسرت‌های موسیقی و حمایت از سینما ادامه پیدا می‌کند و معیار پذیرش آثار و فعالیت‌های موسیقایی مشابه توسط اتاق فکر فیدیبو مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گیرد.

 

 منبع خبر