فیلم‌های کره‌ای در میان تولیدات پربیننده نتفلیکس به جایگاه دوم رسید / آنها از بازارهایی چون بریتانیا، ژاپن و اسپانیا پیشی گرفته اند

 فیلم‌های کره‌ای در میان تولیدات پربیننده نتفلیکس به جایگاه دوم رسید / آنها از بازارهایی چون بریتانیا، ژاپن و اسپانیا پیشی گرفته اند

  بر اساس گزارش شرکت تحلیل داده‌های آمپر (Ampere Analysis)، در میان ۵۰۰ فیلم و سریال غیرآمریکایی محبوب در نتفلیکس، حدود ۸۵ عنوان متعلق به کره جنوبی بوده است. این آمار در حالی منتشر می‌شود که نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ از تعهد چهار ساله خود برای سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری در محتوای کره‌ای خبر داده بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ر اساس گزارش تازه یک مؤسسه تحلیل داده‌ها، محصولات کره‌ای حالا دومین جایگاه را در میان تولیدات پربیننده‌ غول استریم آمریکایی، نتفلیکس، به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش شرکت تحلیل داده‌های آمپر (Ampere Analysis)، در میان ۵۰۰ فیلم و سریال غیرآمریکایی محبوب در نتفلیکس، حدود ۸۵ عنوان متعلق به کره جنوبی بوده است. این آمار در حالی منتشر می‌شود که نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ از تعهد چهار ساله خود برای سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری در محتوای کره‌ای خبر داده بود.

طبق داده‌های منتشرشده از سوی نتفلیکس، از سال ۲۰۲۳ تاکنون، محتوای کره‌ای از نظر مجموع ساعات تماشا، در رتبه دوم پس از محتوای آمریکایی قرار دارد. تنها در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، تولیدات کره جنوبی ۷.۷ میلیارد ساعت تماشا در نتفلیکس را به خود اختصاص داده‌اند؛ رقمی که تقریباً معادل ۸ درصد از کل ساعات تماشای این پلتفرم است و از بازارهایی چون بریتانیا، ژاپن و اسپانیا پیشی گرفته است.

اورینا ژائو، مدیر تحقیقاتی شرکت آمپر، در این‌باره گفته است: تحلیل داده‌های تماشای نتفلیکس از سوی آمپر تأیید می‌کند که محتوای کره‌ای به‌طور مستمر از جمله پربیننده‌ترین و پرصادرات‌ترین تولیدات محتوایی در سطح جهانی است. این آثار نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت بین‌المللی نتفلیکس دارند؛ چه در قالب عناوین شگفت‌انگیز و پربازدید مانند «بازی مرکب» و «پادشاهی»، و چه در قالب پایداری زمان تماشا.

فصل اول سریال «بازی مرکب» که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، به‌سرعت به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ نتفلیکس تبدیل شد. داستان این مجموعه تلویزیونی بر یک رقابت پنهانی تمرکز دارد که در آن ۴۵۶ نفر که همگی از تنگنای اقتصادی رنج می‌برند، برای رسیدن به یک جایزه میلیاردی باید از یک سری بازی‌های کودکانه اما مرگبار عبور کنند و بر سر جان خود خطر کنند.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، فصل دوم این سریال موفق با ثبت ۶۱۹.۹ میلیون ساعت تماشا در سطح جهان، صدر جدول جهانی نتفلیکس را به خود اختصاص داد و تبدیل به پربیننده‌ترین اثر کره‌ای در این پلتفرم شد.

سازندگان «بازی مرکب» اعلام کرده‌اند که این مجموعه تلویزیونی با فصل سوم که قرار است در سال ۲۰۲۵ پخش شود، به اتمام خواهد رسید.

از دیگر آثار موفق کره‌ای می‌توان به فصل اول سریال «در همسایگی عشق» و فصل اول رئالیتی‌شو «نبردهای کلاس آشپزی» اشاره کرد. در کنار این آثار تازه، سریال‌های محبوب‌تر و قدیمی‌تری چون فصل اول و دوم «بازی مرکب»، «ملکه اشک‌ها» و «سقوط آزاد عشق» نیز کماکان از اقبال بالایی در میان مخاطبان برخوردار بوده‌اند.

محتوای کره‌ای به طور پیوسته حدود ۸ تا ۹ درصد از مجموع ساعات تماشای نتفلیکس را تشکیل می‌دهد؛ در حالی که محتوای بریتانیایی بین ۷ تا ۸ درصد و محتوای ژاپنی بین ۴ تا ۵ درصد از زمان تماشا را در بر می‌گیرند.

تحلیل آمپر تأکید کرده است که موفقیت نتفلیکس در زمینه محتوای کره‌ای، بازتابی از «استراتژی تولید محتوای رشدیافته و صدور مجوز» در این پلتفرم است. در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، بیش از نیمی از ۱۰۰ عنوان برتر کره‌ای در نتفلیکس، آثار اوریجینال این شرکت بوده‌اند و ۳۱ درصد آن‌ها به‌صورت اختصاصی در نتفلیکس پخش شده‌اند. بخش عمده این آثار توسط شرکت سرگرمی کره‌ای «CJ ENM» تولید شده‌اند.

نتفلیکس همچنان به سرمایه‌گذاری و عرضه آثار باکیفیت کره‌ای، چه تولیدات اوریجینال و چه آثار دارای امتیاز پخش، ادامه خواهد داد؛ آن هم در همکاری نزدیک با بازیگران بومی کلیدی این صنعت. این شبکه استریم همچنین قراردادهایی برای دریافت امتیاز پخش و توزیع آثار با شبکه‌های کره‌ای چون JTBC، KBS، SBS و MBC دارد.

این شبکه که بزرگ‌ترین سرویس استریم دنیا محسوب می‌شود، سال ۲۰۲۵ را با افزایش قیمت اشتراک‌های خود در چندین کشور، از جمله آمریکا و کانادا، به بهانه ارائه محصولات بهتر آغاز کرد.

ریگ پیترز، یکی از مدیران اجرایی نتفلیکس، اظهار داشت این شبکه استریم سیگنال‌هایی مانند تعامل با کاربران، حفظ آنان و همچنین جذب کاربران جدید را مورد بررسی قرار می‌دهد.

«همه اینها برای این است که مخاطبان به ما بگویند چه زمانی به ارزش افزوده مدنظر دست یافته‌ایم» و وقتی به این نقطه رسیدیم، از مشترکان می‌خواهیم تا کمی بیشتر پرداخت کنند تا این «چرخه مطلوب» ادامه یابد.

قیمت‌های جدید اشتراک نتفلیکس در سال ۲۰۲۵ به شرح زیر است:

اشتراک با تبلیغات: ۷.۹۹ دلار در ماه (افزایش از ۶.۹۹ دلار)
اشتراک استاندارد بدون تبلیغات: ۱۷.۹۹ دلار در ماه (افزایش از ۱۵.۴۹ دلار)
اشتراک پرمیوم: ۲۴.۹۹ دلار در ماه (افزایش از ۲۲.۹۹ دلار)

برچسب
 

 منبع خبر