به گزارش تجارت نیوز، علی صفا روز سهشنبه افزود: این اقدام بهمنظور تسهیل در فرآیند تامین شیرخشک برای داروخانهها و تولیدکنندگان و کاهش مشکلات مالی ناشی از بدهیهای سررسید نشده صورت گرفته است.
سرپرست اداره کل فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو تأکید کرد: در سال گذشته، شیرخشکهای رگولار (عادی) دو شرکت بزرگ کشور سهم ۸۶ درصدی از تقاضای شیرخشک کشور را تأمین کردهاند؛بنابراین، لازم است تا عرضه شیرخشک در داروخانهها بهصورت مستمر ادامه یابد و اطلاعرسانی لازم به ذینفعان زنجیره تأمین این فرآوردهها انجام شود.
به گفته صفا، این توافقنامه جدید در راستای اطمینان از موجودی کافی شیرخشک در داروخانهها و تسهیل دسترسی به این محصول ضروری برای بیماران، گامی مثبت در حوزه سلامت کشور است.
شیرخشک یکی از محصولات پرمصرف در بین کودکان با مصرف سالیانه ۶۱ میلیون قوطی در کشور است که بخشی از این نیاز از محل واردات و بخشی نیز با تولید کارخانجات داخلی تامین میشود؛ به دلیل آنکه شیرخشک جزو محصولات راهبردی در تغذیه کودکان به شمار میرود، دولت با هدف تضمین تغذیه کودکان محروم از شیر مادر، آن را در سبد محصولات مورد حمایت خود قرار داده است.
پیشبینی میشود تولید امسال از حدود بیش از ۶۲ میلیون قوطی فراتر رود. تولیدکنندگان داخلی با افزایش ظرفیت تولید و پایداری در تامین نیازها، نقش مهمی در این حوزه ایفا کردهاند همچنین ورود بازیگران جدید به این صنعت، سهم قابلتوجهی در افزایش تولید و بهبود بازار داشته است. ارائه شیرخشک یارانهای به خانوادههای دارای فرزند زیر ۲ سال با ثبت کدملی نوزاد در سامانه تیتک امکانپذیر است.
منبع: ایرنا