زمان عرضه آیفون ۱۷ e اعلام شد

 زمان عرضه آیفون ۱۷ e اعلام شد

 طبق پیش‌بینی مینگ-چی کو آیفون ۱۷ e نیمه اول سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، براساس یادداشت جدید «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر صنعت فناوری، اپل نیمه اول سال آینده آیفون ۱۷ e را معرفی خواهد کرد.

کو امروز با ارائه تحلیل خود از نقشه‌راه اپل تغییر استراتژی عرضه آیفون‌ها را تأیید کرد و آن را بخش آشکاری از برنامه‌های آینده اپل دانست.

نقشه‌راه آینده آیفون‌ها: از آیفون ۱۷ تا آیفون ۱۹

کو دوشنبه تفسیرش از نقشه راه اپل در ۲ سال آینده را ارائه داد و گزارش اخیر سایت اینفورمیشن را که حاکی از تغییر استراتژی عرضه آیفون‌ها بود، تأیید کرد. طبق اعلام کو برنامه عرضه آیفون‌ها به این صورت خواهد بود:

  • نیمه دوم ۲۰۲۵: آیفون ۱۷ پرو مکس، آیفون ۱۷ پرو، آیفون ۱۷ اسلیم، آیفون ۱۷
  • نیمه اول ۲۰۲۶: آیفون ۱۷ e
  • نیمه دوم ۲۰۲۶: آیفون تاشو، آیفون ۱۸ پرو مکس، آیفون ۱۸ پرو، آیفون ۱۸ اسلیم
  • نیمه اول ۲۰۲۷: آیفون ۱۸، آیفون ۱۸ e
  • نیمه دوم ۲۰۲۷: نسل دوم آیفون تاشو، آیفون ۱۹ پرو مکس، آیفون ۱۹ پرو، آیفون ۱۹ اسلیم (با نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به آیفون ۱۸ اسلیم)

پیش‌بینی اینفورمیشن به آیفون ۱۸ e در بهار ۲۰۲۷ اشاره کرده بود، اما اشاره‌ای به آیفون ۱۷ e نداشت، اما کو باتوجه‌به روند فعلی، معتقد است اپل سعی دارد برای نخستین بار در تاریخ عرضه آیفون‌ها، استراتژی جدیدی برای ارائه گوشی‌های جدید در نظر بگیرد. این تغییر به‌ویژه از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد که مدل‌ها هم‌زمان در نیمه اول و دوم سال معرفی می‌شوند.

به گفته کو، دلیل این تغییر استراتژی ۲ عامل اساسی است. نخست اینکه رقبای اپل نیمه اول سال گوشی‌های پرچم‌دار جدیدشان را معرفی می‌کنند که فاصله‌ای در بازاریابی اپل ایجاد می‌کند. این فاصله، به‌ویژه در بازار‌های رقابتی مانند چین، به نقطه ضعف تبدیل شده است. دومین دلیل گسترش روزافزون مدل‌های آیفون است که اگر همه هم‌زمان عرضه شوند، می‌تواند تلاش‌های بازاریابی اپل را دچار مشکل کند و اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی را کاهش دهد.

در تاریخ عرضه گوشی‌های آیفون، اولین بار است که این استراتژی تقسیم‌شده عمدی اجرا می‌شود. پیش‌از این، اپل همواره مدل‌های پرچم‌دارش را یکپارچه و در زمانی مشخص، پاییز، به بازار معرفی کرده بود. اکنون این تغییر نشان می‌دهد اپل برای برآورده‌کردن نیاز‌های بازار و رقابت با دیگر برندها، قصد دارد نقشه‌راه جدیدی پیاده کند.

برچسب
 

 منبع خبر