کوتاهی دستگاه‌های تبلیغاتی زمینه‌ساز نفوذ جنگ نرم دشمن است

 کوتاهی دستگاه‌های تبلیغاتی زمینه‌ساز نفوذ جنگ نرم دشمن است

 برنا - گروه سیاسی؛ فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران، گفت: بخش عمده این نفوذ ناشی از کوتاهی دستگاه‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای و فرهنگی کشور است.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران، گفت: شاید بتوان گفت بیشترین سهم در مقصر بودن تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران به مجموعه دستگاه‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای و سیاسی کشور بازمی‌گردد. در واقع، ما در این زمینه به‌طور کلی کوتاهی کرده‌ایم؛ چه در دستگاه‌های حاکمیتی و چه در نهادهای غیرحاکمیتی که در مسائل فرهنگی و رسانه‌ای نقش دارند. متأسفانه این کوتاهی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دستگاه‌های تبلیغاتی رسمی، مانند صدا و سیما در رأس این مجموعه قرار دارند و پس از آن سایر دستگاه‌های فرهنگی وابسته به حکومت و همچنین رسانه‌هایی که به حکومت وابسته نیستند اما در این زمینه نقش داشته‌اند نیز سهم دارند. همچنین سازمان‌های عریض و طویلی که در حوزه فرهنگ و تبلیغات فعالیت می‌کنند، به اعتقاد من نقش پررنگی در این کوتاهی‌ها داشته‌اند.

ایمانی تصریح کرد: علاوه بر این‌ها، مسائل اقتصادی نیز بی‌تأثیر نبوده و بستر مناسبی برای نفوذ جنگ نرم دشمن فراهم کرده است. بخش عمده این مسئولیت متوجه دولت‌ها و مجالس است.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از جنگ نرم و دستکاری افکار عمومی، اختلافات داخلی را تشدید کند. در این شرایط، انسجام و وحدت ملی از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر میزان که وحدت ملی حول محور منافع ملی شکل بگیرد، امکان نفوذ به افکار و فرهنگ عمومی مردم کاهش می‌یابد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: لازمه این وحدت، توجه به اقتصاد کشور و معیشت مردم است. این عوامل تأثیر زیادی دارند تا حملات نرم دشمن به‌راحتی پذیرفته نشود.

وی در پایان گفت: اعتماد عمومی سرمایه‌ای ملی است که متأسفانه کاهش یافته است. این کاهش نتیجه مجموعه‌ای از عوامل اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی است که کوتاهی‌ها در این زمینه‌ها عمدتاً متوجه سیاست‌های داخلی کشور است.

برچسب
 

 منبع خبر

از بین اخبار