"القای ناکارآمدی" خط رسانه‌ای دشمن است

 "القای ناکارآمدی" خط رسانه‌ای دشمن است

  سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خط کلی رسانه معاند القای ناکارآمدی در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌محمد نائینی، سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز سه‌شنبه 23 اردیبهشت در دومین همایش استانی "مدار امید" و جشنواره "ابوذر" در سالن ولایت اردبیل، اظهار کرد: مردم استان اردبیل در محبت به اهل بیت و پاسداشت فرهنگ ارزش‌های دینی و مقابله با فتنه‌های مختلف همواره پیشتاز بوده و در ایمان‌باوری، مقاومت، مجاهدت و ولایتمداری سرآمد کشور هستند.

وی حضور مدیران روابط عمومی و فعالان رسانه‌ای را در این رویداد و جشنواره رسانه‌ای ابوذر فرصتی بی‌نظیر در شناسایی نقاط ضعف و قوت دشمن بیان کرد و افزود: در سرآغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی باید این اصل را بپذیریم که روابط عمومی هنر پیوند زدن دل‌ها و قلوب است.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران تصریح کرد: فعالیت در این عرصه نه تنها یک شغل نیست بلکه مهارتی است که رسالت انسانی را به دنبال دارد.

روابط عمومی‌ها مسئول تقویت سرمایه اجتماعی سازمان‌ها هستند

نائینی گفت: روابط عمومی‌ها مسئول تقویت سرمایه اجتماعی سازمان‌ها هستند و باید با تکیه بر سرمایه انسانی بتوانند تولید سرمایه اجتماعی کرده و از آن صیانت کنند.

وی اعتمادسازی و منزلت‌آفرینی را از رویکردهای اصلی روابط عمومی‌ها توصیف کرد و ادامه داد: عنصر اصلی در تولید هویت و جامع‌سازی، از ابتدا ارتباطات بوده و ضرورتی است تا به صورت مستمر از دانش و فناوری‌های روز و ابزارهای جدید در این عرصه استفاده شده تا رسانه‌های ما نیز به پدیده واقعی در قدرت ملی و اعتلای نظام اسلامی تبدیل شوند.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها سازنده فرهنگ و هویت دینی جامعه ما هستند و باید به سمت تمدن‌سازی حرکت کنیم و در این بین رسانه‌ها نیز از مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی محسوب می‌شوند.
نائینی اضافه کرد: نسبت به دو، سه دهه گذشته زمانی که سخن از قدرت ملی به میان می‌آید تقویت افکار عمومی و همراهی آن در مسیر پذیرش باورها و اعتقادات است.

وی از روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمان‌ها و نهادها یاد کرد و گفت: این مجموعه تنها انتقال‌دهنده محسوب نمی‌شود بلکه کارکرد آنها در تولید و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و حفاظت از این داشته‌ها است.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران بیان کرد: امروز کشور ما آماج جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن است و تلاش آنها بر این است تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهند و به تضعیف سرمایه اجتماعی روی آوردند که ضروری است روابط عمومی‌‌ها در کنار هنر شنیدن و گفتن، مدیریت تصویرسازی درست را داشته باشند تا در نقطه مقابل تصویرسازی غلط دشمن بتوان مواجهه‌ای درست و صحیح انجام داد.

نائینی در ادامه یادآور شد: رسانه‌ها با تکنیک‌های مختلف باید در انتقال واقعیت‌ها و سرعت عمل در این عرصه پیشتاز عمل کرده و اجازه ندهند تا واقعیت‌ها پنهان بماند.

وی اظهار کرد: کار روابط عمومی سخت و پیچیده است و در این عرصه باید با رفتار هوشمندانه به سمتی برویم تا در کنار مهندسی افکار عمومی، اعتماد اجتماعی را نیز تولید و تقویت کنیم.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: بزرگترین ثروت نظام و نهاد ارزشی ما توجه به سرمایه اجتماعی است تا بتواند از دل بحران‌ها فرصت تولید کرده و اجازه تضعیف سرمایه‌های اجتماعی را با تولید آثار رسانه‌ای متنوع انجام ندهد.

نائینی گفت: دشمن تلاش می‌کند تا انبوهی از اطلاعات جعلی، شبهات و مسائل نادرست را به جامعه تزریق کند و در این بین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای مقابله با این عملیات دشمن واقعیت ها را منتقل کرده و با مردم صادقانه صحبت کنند تا اعتماد جامعه مخدوش نشود.

وی افزود: در جنگ شناختی دشمن با تمام ابزار و امکانات به میدان آمده و به هیچ وجه آرایش ما در این عرصه مناسب با اقدامات و حرکت‌های آنها نیست و بهتر است با پیش‌بینی درست تهدید دشمن را به نقطه قوت تبدیل کنیم.

رسالت اصلی رسانه‌ها دفاع از ارزش‌ها و هویت دینی و انقلابی

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران رسالت اصلی رسانه‌ها را دفاع از ارزش‌ها و هویت دینی و انقلابی بیان کرد و ادامه داد: رسانه‌‌ها باید در مسیر تأمین منافع دشمن حرکت نکنند بلکه با احساس مسئولیت و بیان دغدغه‌ها و ارزش‌های انقلابی سعی شان بر دفع این آسیب‌ها باشد.

نائینی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار ارزش‌ها و هویت دینی و انقلابی به عنوان جوهره نظام، ضروری است تا به رشد فکری و اخلاقی جامعه توجه شده تا رسانه‌ها بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی به جای تولید امید، به دشمن روحیه تهاجمی می‌بخشند در حالی که صداقت در انتقال مطالب و روایت گری اصل مهم در فعالیت‌های رسانه‌ای است و ما باید در این حوزه با هوشیاری بیشتر عمل کنیم.

دشمن سعی دارد گفتمان مقاومت را تضعیف کند

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران ترویج گفتمان مقاومت را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و یادآور شد: دشمن سعی دارد تا این گفتمان را تضعیف کرده و بی هویت ان دهد در حالی که در میدان عمل ما می‌توانیم با هوشیاری بیشتر از این عنصر ارزشی دفاع کرده و به کار دشمن ضریب بیشتری نبخشیم.

نائینی اضافه کرد: روایت‌ها باید جذاب، مستند، به موقع و به اندازه باشد و در کنار آن جنبه تبیینی آن مورد توجه قرار گرفته و به نوعی مرجع روایت‌ها، اعتبار خاصی را داشته باشد.

وی بیان کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن با پیچیدگی به راه انداخته سعی دارد تا اهداف خود را با گستره بیشتر و خطرناک‌تر از گذشته به پیش ببرد و اتاق فکر سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند تا در این میدان جمهوری اسلامی ایران را به شکست و تسلیم بکشانند.

باید واقعیت‌ها به گوش مردم برسد, دشمن روایت دروغین را در دستور کار قرار داده

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران در ادامه اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری گفتند پیروزی در این جنگ در انتقال واقعیت‌ها است و باید واقعیت‌ها به گوش مردم رسیده و فضای مدیریتی توانمندی را با الگوهای رسانه‌ای مناسب شاهد باشیم.

نائینی تصریح کرد: دشمن روایت دروغین را در دستور کار قرار داده تا به نوعی یأس و ناامیدی و ترس از دشمن را محور اصلی جنگ شناختی قرار دهد اما باید به هوش باشیم و اجازه ندهیم تا دشمن به اهداف خود دست پیدا کند.

وی گفت: مردم ایران امروز قدرت بازدارندگی بی‌نظیری را در عرصه نظامی و توانمندی دانش هسته‌ای دارند و در این عرصه از هیچ قدرتی واهمه و ترسی نداشته و سعی می‌کنند تا به نوعی قدرت‌نمایی واقعی را انجام دهند.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: با تکنیک‌های خبری و روان شناختی می‌توان دشمن را در این عرصه شکست داده و از ابزارهای نوین همچون هوش مصنوعی در تولید محتواهای اعتمادآفرین بهره گرفت.

نائینی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن با هزینه‌‌های گزاف و به کارگیری تجهیزات و نرم‌افزارهای متعدد سعی دارد تا در این سنگر پیشروی کند اما باید با هوشیاری بیشتر عمل کرده و همچون جنگ سخت سعی کنیم تا در این عرصه نیز استکبار جهانی را به نقطه ناکامی برسانیم.

وی اضافه کرد: 46 سال است که با فراز و فرودهای مختلف به پیش رفتیم اما هرگز در برابر دشمن شکست نخوردیم هر چند که دشمن در برخی جاها پیشروی داشته اما نتوانسته بر اراده این ملت غلبه کند.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران بیان کرد: ما نباید دانسته و ندانسته در میدان دشمن عمل کنیم بلکه بهتر است با بصیرت تمام در این عرصه به سمت انتقال درست پیام‌ها با هدف اعتمادسازی بیشتر مردم حرکت کرده و از فناوری‌های جدید و الگوهای درست در تولید محتواها بهره بگیریم.

قدرت بازدارندگی قاطع ایران در همه عرصه‌ها

نائینی به پیشرفت‌های حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ما در همه عرصه‌ها به قدرت بازدارندگی قاطع دست پیدا کردیم و توانسته‌ایم قدرت تهاجمی خود را به دشمن ثابت کنیم.

وی یادآور شد: اگر به صورت حرفه‌ای عمل نکنیم قطعا میدان را به دشمن واگذار می‌کنیم و بهتر است در جنگ شناختی با پایش درست و رفع نقاط ضعف به توانمندی‌های بیشتر بیندیشیم.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران مهمترین سرمایه اجتماعی ملت ایران را هویت انقلابی و توجه به ارزش‌های دینی توصیف کرد و گفت: اگر این هویت‌ها را از دست بدهیم، قطعا از درون تهی خواهیم شد و در مراحل بعد تسلیم دشمن می‌شویم که ضرورت دارد با تأکید بر تاب‌آوری بیشتر در این عرصه و رفع نقاط ضعف، سعی ما بر تبیین درست دستاوردهای نظام اسلامی باشد.

نائینی اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند تا تصویری غلط از کشور ما شامل فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی در راستای تضعیف سرمایه‌‌های اجتماعی ارائه کند اما رسانه‌های ما باید در مقابل این خط حرکت دشمن با هدف القای ناامیدی، اعتماد ملی، وحدت، امید و دلبستگی را ترویج کند.

وی تصریح کرد: دشمن در جنگ ترکیبی پیچیده سعی دارد تا ضعف و کاستی ما را در یک تصویر نادرست از ناکارآمدی نظام نشان دهد اما اگر به هوش باشیم در شکستن این تصویرسازی غلط دشمن موفق خواهیم شد.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران با تأکید بر کار حرفه‌ای در حوزه رسانه گفت: خط کلی رسانه‌های معاند القای ناکارآمدی است و دشمن با بیان روایت‌های غلط سعی می‌کند این ناکارآمدی را به مردم القا کند در حالی که ملت ما حقیقت انقلاب اسلامی و شعارهای اصیل آن را باور داشته و به شایستگی می‌پذیرند.

نائینی افزود: شعارهای انقلابی ما مردمی بودن، مبارزه با استکبار و صهیونیسم، الگوی مقاومت و توجه به باورهای دینی است که می‌توان در این عرصه در تراز یک روابط عمومی و رسانه کارآمد عمل کرد.

متأسفانه برخی رسانه‌ها از داخل پیام انفعال به دشمن صادر می‌کنند

وی پذیرش فضای منتقدانه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها از داخل پیام انفعال به دشمن صادر می‌کنند که ضرورت دارد در این زمینه نیز به هوش باشیم و اجازه ندهیم دشمن اهداف خود را پیاده کند.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران اضافه کرد: از منظر دشمن با یک ایران واقعی و یک ایران جعلی روبه‌رو هستیم که باید در انتقال مفاهیم قدرت ایران واقعی را نشان دهیم که در بحران‌‌های مختلف توانسته با تکیه بر عنصر مقاومت پیروز واقعی باشد.

نائینی بیان کرد: امروز آسیب‌پذیری دشمن توجه به روشن بینی ماست و اگر به معنای واقعی روشن و شفاف در مسائل عمل کنیم، قطعاً اراده دشمن شکسته شده و بیش هر زمان دیگر در این سنگر ناکام خواهد ماند.

وی به پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران در قالب عملیات‌های موفق وعده صادق یک و دو اشاره کرد و ادامه داد: در این عملیات‌ها موفق شدیم تا سرزمین اشغالی را به یک سرزمین بی‌دفاعی معرفی کنیم که آسیب‌پذیری دشمن را به خوبی نمایان کرده است.

سخنگو سپاه پاسداران حمایت از مردم غزه و جبهه مقاومت را به عنوان اصل اساسی در حاکمیت نظام اسلامی یادآور شد و اظهار کرد: دشمن هر چند سعی دارد تا جبهه مقاومت را ناکارآمد نشان دهد اما پیروز واقعی در این عرصه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ارزش‌های ناب است و وعده الهی در حق این ملت که پیروزی و نصرت است، تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/131

 

 منبع خبر