چگونه و از چه تاریخی یارانه 900 هزار تومانی به حساب شما واریز میشود؟

ساعدنیوز: دولت با هدف حمایت از دهکهای کمدرآمد، طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرده است. در این طرح، یارانهبگیران میتوانند 11 قلم کالای اساسی را از فروشگاههای طرف قرارداد خریداری کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی ساعدنیوز به نقل از خبرآنلاین، طرح کالابرگ الکترونیکی بهعنوان یکی از برنامههای حمایتی دولت، با هدف کمک به دهکهای کمدرآمد اجرا شده است. در این طرح، افرادی که مشمول دریافت یارانه هستند، میتوانند بخشی از آن را بهصورت اعتبار خرید کالا دریافت کنند و برای تهیه اقلام اساسی از فروشگاههای زنجیرهای هایپرفامیلی استفاده کنند. این اقدام دولت با هدف افزایش قدرت خرید خانوارهای کمدرآمد طراحی شده و امکان استفاده از یارانه برای خرید کالاهای ضروری را فراهم کرده است.
مبلغ کالابرگ و یارانه دریافتی هر دهک درآمدی
اقتصادآنلاین نوشت: میزان این اعتبار بسته به دهک درآمدی افراد متفاوت است. دهکهای پایینتر، یعنی گروههای کمدرآمد جامعه، مبلغ بیشتری را بهعنوان کالابرگ دریافت میکنند و بخشی از یارانه آنها بهصورت نقدی باقی میماند. به این ترتیب، افراد میتوانند هم از مزایای یارانه نقدی و هم از اعتبار ویژه خرید کالا بهرهمند شوند.
دهکهای اول تا سوم: 500 هزار تومان اعتبار کالابرگ و 400 هزار تومان یارانه نقدی : در مجموع 900 هزار تومان
دهکهای چهارم تا هفتم: 350 هزار تومان اعتبار کالابرگ و 300 هزار تومان یارانه نقدی: در مجموع 650 هزار تومان
نحوه استعلام موجودی کالابرگ
مشمولان این طرح برای بررسی موجودی اعتبار خود میتوانند از اپلیکیشن «شما» استفاده کنند یا کد دستوری مخصوص را شمارهگیری کنند. در هنگام خرید نیز کافی است به فروشگاههای مشخصشده مراجعه کرده و هنگام پرداخت، تمایل خود را برای استفاده از کالابرگ اعلام کنند. (شمارهگیری کد دستوری #1463500 و انتخاب گزینه "موجودی یارانه سرپرست" )
نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی
مشمولان این طرح باید برای استفاده از اعتبار کالابرگ مراحل زیر را انجام دهند:
مراجعه به فروشگاههایی که امکان خرید با کالابرگ را فراهم کردهاند.
اعلام استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی به صندوقدار.
خرید 11 قلم کالای اساسی با استفاده از این اعتبار.
برای پیگیری اخبار اقتصادی کلیک کنید.